آمازون در ایران
آمازون ساعتی پیش رسماً خبر داد که بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه یعنی «Souq.com» را خریداری کرده است. این فروشگاه در سال ۲۰۰۵ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۸.۴ میلیون محصول مختلف را به فروش می رساند.
با این حساب بالاخره مشخص شد که برنامه آمازون برای نفوذ در خاورمیانه چیست و به جای حضور مستقیم و رقابت با فروشگاه های محلی، تصمیم گرفته تا بزرگترین نمونه از آنها را به خدمت خود درآورد. «راس گرندینیتی»، یکی از معاونین ارشد آمازون در همین رابطه می گوید:
«این دو فروشگاه دارای یک DNA مشابه هستند. Souq.com فروش اینترنتی را در خاورمیانه پایه گذاری کرد و تجربه ای بی نظیر در اختیار کاربران قرار داد. اکنون می خواهیم با کمک تکنولوژی های آمازون و منابع جهانی که در اختیار داریم، از Souq.com پشتیبانی کنیم و از آنها بیاموزیم.»
در این میان «انگجت» می نویسد که رقم پرداختی برای خرید این فروشگاه رسماً اعلام نشده در حالی که گزارش «تک کرانچ» بر اساس گفته های «یک منبع قابل اطمینان»، حاکی از آن است که مذاکرات بر روی رقم پرداختی در ماه های اخیر بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ میلیون دلار بوده و در نهایت رقم توافقی، ۶۵۰ میلیون دلار بوده است. وب سایت تک کرانچ همچنین خاطر نشان می کند که رقم مورد نظر از سوی Souq.com معادل یک میلیارد دلار بود که در مذاکرات سال گذشته میلادی تا کنون، کاهش قابل توجهی داشته است.
با این حساب، آمازون به لطف سابقه Souq.com، می تواند حضوری قدرتمند در کشورهایی نظیر مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی داشته باشد. باید دید در ادامه راه، آمازون و Souq.com به یکی از مهم ترین کشورهای منطقه، یعنی ایران هم خدمات خود را ارائه خواهند داد یا آمازون باز هم تصمیم می گیرد با خرید یکی از فروشگاه های اینترنتی که اکنون داخل ایران فعالیت می کنند، وارد کشورمان شود.
پاسخ دهید
برای ارسال دیدکاه باید وارد شوید .. برای ورود اینجا را کلیک کنید