چالش پیش روی صنعت آسانسور

خدمات سرویس و نگهداری الماس آسانسور

چالش پیش روی صنعت آسانسور

 

صنعت آسانسور از پیشرفت تکنولوژی در آسانسور‌ها، بهره زیادی برده است. دستگاه‌ها سریع‌تر شده‌اند، زمان از کار افتادگی کاهش یافته است، و شرکت‌های خدمات آسانسور با مهارت و توانایی بیشتری مشکلات پیش آمده را حل می‌کنند.به دلیل گسترش ساختمان‌های بلند در سطح شهرها، تقاضا برای تجهیزات آسانسور در سال‌های اخیر چندین برابر شده است، و شرکت‌های تامین کننده قطعات تمام تلاش خود را می‌کنند تا این تقاضا را برآورده کنند.

هر چه قدر نوآوری و ظرفیت در نصب و اجرا آسانسورها بالاتر می‌رود، چالش‌هایی را نیز برای شرکت‌های آسانسور به وجود می‌آورد. در این مقاله، ما به چند چالش پیش روی صنعت آسانسور نگاهی انداختیم.

 

برآورده کردن انتظارات فزآینده مشتریان:

به لطف گسترش ارتباطات، خدمات‌دهی و پشتیبانی 24 ساعته شرکت‌های آسانسور، انتظارات مشتریان در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مشتریان اکنون می‌توانند از طریق ابزارهای مختلف، با ارائه‌ دهندگان خدمات آسانسور ارتباط برقرار کنند، و خواهان حل فوری مشکلاتی هستند که در آسانسورها اتفاق افتاده است.

از این رو فشار بر شرکت‌های خدمات آسانسور برای رفع مشکلات بسیار زیاد شده است. مدیرانی که از فن‌آوری‌های روز برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، توانسته‌اند تا حد زیادی بر این چالش غلبه کنند. در واقع یک مدیر شرکت آسانسور با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، از بازار سنتی فاصله گرفته و از تکنولوژی، برای حل چالش‌های خودش استفاده می‌کند.

تامین قطعات با کیفیت و استفاده از تکنولوژی روز:

قطعات آسانسور

 

یکی از چالش‌های مدیران شرکت‌های آسانسور بزرگ، برآورده کردن نیازهای کارفرمایان در زمینه کیفیت قطعات مورد استفاده است. با افزایش قیمت خدمات مربوط به صنعت آسانسور، استفاده از قطعات مرغوب و در عین حال با قیمت مناسب، یک چالش بزرگ است.

یک مدیر شرکت آسانسور باید بتواند با توجه به نوع پروژه، بهترین گزینه را برای اجرا انتخاب کند. این موضوع می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از منابع، باعث رضایت کارفرما نیز شود.

استفاده از تکنولوژی‌های روز در پروژها نیاز به جسارت و کارآمدی مدیر شرکت دارد. قطعا استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می‌تواند برندیگ یک شرکت آسانسور را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.

رعایت استاندارد‌های ایمنی:

پیشرفت‌های زیاد فن‌آوری به این معنی است که بررسی‌های ایمنی و رعایت استانداردهای جدیدتر، باید توسط شرکت‌های آسانسور انجام شود. چیزی که ممکن است این موضوع را به یک چالش تبدیل کند، این است که قوانین می‌توانند از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشند.

امروزه خدمات شرکت‌های آسانسور منطقه جغرافیایی مشخصی ندارد، و ممکن است به مکان‌های دورافتاده نیز برسد. رعایت قوانین مختلف در تمامی مناطق تحت پوشش، به معنای هزینه‌های بیشتر است، که یک مدیر باید بتواند آنها را مدیریت کند.

علاوه بر این یک شرکت‌ آسانسور باید پروتکل‌های ایمنی و استاندارد خود را بروز نگه داشته و نسبت به اخذ به موقع مجوزهای ایمنی و گواهی‌های فنی خود اقدام نماید. از آنجایی که تمامی این موارد با ایمنی و سلامت کاربران آسانسور ارتباط مستقیم دارد، رعایت قوانین و الزامات ایمنی ضروری است.

خدمات سرویس و نگهداری به موقع، توسط شرکت آسانسور:

خدمات سرویس و نگهداری الماس آسانسور

زمانی که سرویس آسانسور را به زمانی که دستگاه خراب شود موکول کنیم، منجر به آسیب جدی به دستگاه و نارضایتی مشتریان خواهد شد. در استراتژی مدیریت تعمیر و نگهداری سیستم‌های آسانسور، ایمنی و راحتی سرنشینان باید همیشه در اولویت باشد. لذا با داشتن یک برنامه سرویس و نگهداری دوره‌ای می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کرد، و مشتریان را راضی نگه داشت.

همچنین سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید به شما این امکان را می‌دهد تا تجزیه و تحلیل خدمات خود را به طور مداوم انجام دهید، و از آن برای بهتر کردن خدمات و سرویس دهی استفاده کرد.

بسیاری از مشتریان نسبت به خدمات دوره‌ای آسانسور خود بی‌تفاوت هستند. اینجاست که مدیر باید بتواند این چالش را حل کند و با توانایی خود نسبت به سرویس دهی دوره‌ای خدمات‌رسانی کند. چه بسا بسیاری از شرکت‌های آسانسور نسبت به خدمات و پشتیبانی محصولات خود در آینده بی تفاوت هستند!

 

 

ارتقا دانش فنی پرسنل:

جهش پیشرفت تکنولوژی در سیستم‌های آسانسوری سرعت زیادی پیدا کرده، از این رو لازم است تا افراد و پرسنل شرکت آسانسور، مهارت‌های خود را به طور منظم به روز کنند. مدیریت قوی باید بستر آموزش پرسنل خود را برای ارتقا سطح مهارت آنها آماده کند.

وقتی فناوری‌ها هوشمند می‌شود، تکنسین‌های آسانسور باید آنقدر باهوش باشند که بتوانند آن را مدیریت کنند. بسیاری از سیستم‌های قدیمی در حال حاضر خودکار شده‌اند، بنابراین کارکنان شرکت‌های آسانسور باید آموزش تحلیلی برای درک سیستم‌های جدید، تجزیه و تحلیل آنها، توانایی اجرا و عملیاتی کردن آنها و بسیاری موارد دیگر را داشته باشند. از بین بردن شکاف مهارت‌های فنی و علمی در این زمینه بر عهده مدیر شرکت آسانسور است.

بررسی هزینه‌های عملیاتی:

رقابت در صنعت آسانسور بسیار شدید است. مشتری بهترین‌ها را می‌خواهد، و ارائه‌دهندگان خدمات برای سهم بازار خود، با هم رقابت می‌کنند. این شرایط گاهی محیطی را برای افزایش هزینه‌های عملیاتی ایجاد می‌کند، و می‌تواند سود پروژها را کاهش دهد.

 یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی هزینه‌ها، استفاده از سیستم‌های آنلاین مدیریتی و نرم‌افزارهای کنترل هزینه است. با استفاده از تکنواوژی می‌توان در مورد قطعات سفارش‌داده‌ شده، قطعات مورد نیاز، نحوه استفاده تکنسین‌ها از زمان خود و غیره اطلاعاتی داشته باشید. وقتی می‌دانید منابع مالی شما دقیقا در کجا هزینه می‌شود، می‌توانید اقداماتی را برای بهینه‌سازی آن به بهترین شکل انجام دهید، و هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهید.

 

 

راه حل :

با وجود معظلات و چالش های متعدد صنعت آسانسور یک مدیر بازاریابی با دانش و اطلاعات درست میتواند مجموعه خود را از به از منجلاب مشکلات بیرون کشیده و به سمت موفقیت هدایت کند. ولی مدیران بازاریابی,صاحبان کسب و کار یا حتی تکنسین ها این دانش و اطلاعات را از کجا باید بدست آورند؟

جواب این سوال دوره حرفه ای و تخصصی بازاریابی و فروش تجهیزات آسانسور با تدریس مرد نام آشنای صنعت آسانسور دکتر امید هاشمی است که در ادامه به آن میپردازیم.

 

 

سر فصل های این دوره شامل:

بخش فنی شامل تشریح فرم سفارش تجهیزات اصلی:

1. تابلوی کنترل،درایور و جعبه رویزیون

2.موتور گیربکس یا گیرلس

3. کابین و متعلقات

4. سیستم درب

5. ریل راهنما و وزنه تعادل

6. سیم بکسل

7. فتوسل و لودسل

8. حسگر ها و سوییچ ها

9. شستی های احضار

 

بخش بازاریابی شامل:

  1. تفاوت فروش و بازاریابی
  2. بازار و ویژگی های آن
  3. نقش و اهمیت رقیب در بازار
  4. نقشه بازاریابی
  5. تحلیل محصولات به کمک ماتریس BCG و PLC و روش تبلیفات مناسب آن
  6. منحنی پذیرش محصول
  7. تعریف اررزش و اهمیت در بازاریابی و فروش

 

بخش فروش شامل:

  1. اصول پنجگانه فروش
  2. مهارت های فروش موفق
  3. روش های فروش حضوری و تلفنی
  4. تفاوت مشتری،خریدار،مصرف کننده نهایی
  5. قیف فروش و سفر مشتری در صنعت آسانسور
  6. مهندس فروش در صنعت آسانسور و وظایف آن
  7. بودجه بندی فروش در یک فروشگاه تجهیزات آسانسور

 

این دوره به فروشندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از نیازهای بازار، مشکلات فنی و روش‌های فروش محصولات تخصصی داشته باشند و در نتیجه توانایی بیشتری برای موفقیت در فروش تجهیزات آسانسور و پله‌برقی پیدا کنند.

 

 

 

چراا بازاریابی و فروش راه حل مشکلات ما است؟

بازاریابی و فروش تجهیزات آسانسور اهمیت بسیار زیادی دارد، چون باعث می‌شود شرکت‌ها و تکنسین‌ها علاوه بر ارائه خدمات فنی، بتوانند منبع درآمد پایدارتری ایجاد کنند و سهم بیشتری از بازار بگیرند. با تسلط بر بازاریابی، می‌توانند نیازهای واقعی مشتریان را بهتر شناسایی کرده، محصولات مناسب‌تری پیشنهاد دهند و با ارائه راهکارهای حرفه‌ای، اعتمادسازی قوی‌تری انجام دهند. این موضوع در نهایت باعث افزایش فروش، رشد برند، ایجاد مشتریان وفادار و تثبیت موقعیت در یک بازار رقابتی می‌شود.

در دنیای رقابتی امروز، بازاریابی و فروش تجهیزات آسانسور، شاه‌کلید موفقیت و رشد در این صنعت است! با تسلط بر هنر فروش، می‌توانید به جای انتظار برای تماس مشتریان، خودتان بازار را در دست بگیرید، نیازهای آنان را شناسایی کنید و بهترین تجهیزات را با بالاترین کیفیت معرفی کنید. هر قطعه فروخته‌شده، پلی است به سوی اعتماد بیشتر، درآمد بالاتر و تثبیت جایگاه شما به عنوان یک برند برتر در ذهن مشتریان. اگر می‌خواهید در بازار آسانسور بدرخشید، همین امروز قدرت بازاریابی را جدی بگیرید و همین الان در دوره بازاریابی و فروش تجهیزات آسانسور با تدریس دکتر امید هاشمی نام معتبر حوزه آسانسور و کارنامه درخشان زیر ثبت نام کنید.

  • عضو هیأت مدیره شرکت آرمان فراز پیمان و همچنین موسس و رئیس هیأت مدیره موسسه علمی مهندسی امید هاشمی
  • دارای مدرک کارشناسی کنترل و ابزار دقیق از دانشگاه شیراز و دارای مدرک MBA و DBA با گرایش استراتژی و PDBA با گرایش تحول دیجیتال
  • فعال در زمینه فعالیت صنعتی هم طراح و تولیدکننده تابلوهای کنترل آسانسور و پله برقی با نام تجاری آرمان فراز پیمان در تهران با سابقه صادرات به کشورهای مختلف جهان در پروژه های صنعتی فراوان و درخشانی از جمله سدها، پالایشگاه ها، کارخانجات سیمان و مترو و….
  • مولف کتاب های راهنمای جامع آسانسور و پله برقی
  • مدرس دانشگاه آسانسور
  • مدرس کسب و کار, مشاور کسب و کار

 

 

 

 

 

ارتباط‌‌ با‌ ما :

تلفن : 09929472729       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      09059626900

نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵

شبکه‌های‌اجتماعی‌پردیس‌فناوری‌کیش :

کانال‌تلگرام: kishtech@

 اینستاگرام :   rahyaranlms         kishtech.ir

آپارات:  kishtech​​