افزودن پرینتر در ویندوز 10
افزودن پرینتر در ویندوز 10
دپارتمان آموزش کامپیوتر – کیش تک؛
مقدمه
افزودن پرینتر به لپ تاپ یا دسکتاپ ویندوز 10 کاربر پسند است و به دانش فنی کمی نیاز دارد. می توانید پرینتر را از طریق USB یا شبکه بی سیم (WIFI-WIRELESS) اضافه کنید. در اینجا نحوه افزودن چاپگر (پرینتر) در ویندوز 10 بسته به نوع اتصال مورد نظر شما آمده است.
نصب پرینتر با CD و DVD
بهترین راه برای نصب پرینتر استفاده از CD و DVD همراه آن است. معمولا هنگام خرید درایور نصب نیز در یک سی دی یا دی وی دی به شما تحویل می دهند که با نصب درایور پرینتر می توانید براحتی آن را نصب و از آن استفاده نمایید.
ابتدا کابل پرینتر را به آن متصل کنید. برق را وصل نمایید و سپس آن را روشن کنید، بعد از این مراحل ، درایور را نصب کنید.
اگر درایور به هر دلیل نبود می توانید مراحل زیر را طی کنید:
ویندوز 10 معمولا بعضی از سخت افزارها را می شناسد. اگر این گونه باشد دیگر نیاز به درایور نیست اما اگر پرینتر نصب نبود می توانید مدل پرینتر را توسط گوگل سرچ کرده و درایور را دانلود و نصب کنید.
همچنین می توانید از All Driver که حاوی تمامی پرینترها و سخت افزارها است استفاده کنید. می توانید آن را دانلود نمایید.
نحوه افزودن پرینتر در ویندوز 10 از طریق Wi-Fi
اگر پرینتر با قابلیت شبکه شما به طور خودکار توسط ویندوز شناسایی نمی شود ، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. این شامل رفتن به منوی پرینتر، پیکربندی یک درگاه TCP/IP و نصب درایورها می شود. مراحل زیر را برای افزودن پرینتر شبکه در ویندوز 10 دنبال کنید.
- منوی Start Windows را باز کنید . این دکمه در گوشه سمت چپ پایین صفحه شما است که شبیه لوگوی ویندوز است.
- سپس روی Settings کلیک کنید. این نماد چرخ دنده درست بالای دکمه روشن / خاموش در منوی Start است.
- سپس بر روی Devices کلیک کنید.
- در مرحله بعد ، Printers & Scanners را انتخاب کنید. این را می توانید در نوار کناری سمت چپ پیدا کنید.
- سپس روی افزودن پرینتر Add a printer or scanner کلیک کنید.
توجه: وقتی ویندوز پرینتر شما را تشخیص داد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های روی صفحه را برای راه اندازی آن دنبال کنید. اگر چنین است ، می توانید در این مرحله متوقف شوید. با این حال ، اگر ویندوز پرینتر شما را به طور خودکار شناسایی نکرد ، به مرحله بعدی بروید.
- روی “پرینتر مورد نظر من فهرست نشده است” The printer that I want isn’t listed کلیک کنید. هنگامی که این مورد را انتخاب می کنید ، صفحه “افزودن چاپگر” ظاهر می شود.
- “افزودن پرینتر محلی یا پرینتر شبکه با تنظیمات دستی” Add a local printer or network printer with manual settings را انتخاب کنید و روی بعدی کلیک کنید.
- روی “ایجاد یک پورت جدید” Create a New Port کلیک کنید و از کادر کشویی Standard TCP/IP را انتخاب کنید.
- آدرس IP پرینتر خود را وارد کرده و روی next کلیک کنید. در این مرحله ، کامپیوتر شما سعی می کند پورت TCP/IP را تشخیص دهد. این ممکن است مدتی طول بکشد.
- نوع دستگاه مناسب را انتخاب کنید. در منوی کشویی برای نوع دستگاه استاندارد ، نوع دستگاهی را انتخاب کنید که با مارک پرینتر شما مطابقت دارد. برای مثال ، اگر پرینتر Canon دارید ، یا Canon Network Printer یا Canon Network Printing Device را انتخاب کنید. سپس ویندوز مدل درایور را تشخیص می دهد. متوجه خواهید شد که پس از تشخیص درایور ، پرینتر شما به فهرست دستگاه های موجود در منوی Printer & Scanners اضافه می شود.
- درایور پرینت را نصب کنید. سازنده پرینتر خود را در ستون سمت چپ و درایور مدل پرینتر خود را در ستون سمت راست انتخاب کنید. روی Next کلیک کنید.
توجه: اگر درایور مدل خود را نمی بینید ، روی کادری که می گوید Have Disk کلیک کنید. به شما آموزش داده می شود که درایور را از روی دیسک نصب سازنده نصب کرده و آن را از درایوی که درایور در آن قرار دارد کپی کنید.
- “استفاده از درایوری که در حال حاضر نصب شده است (توصیه می شود)” Use the driver that is currently installed (recommended) را انتخاب کنید و روی بعدی کلیک کنید.
- تنظیمات برگزیده را تنظیم کنید. در صورت تمایل نام پرینتر را تایپ کنید. در غیر این صورت ، روی Next کلیک کنید. در صورت تمایل ، در پنجره بعدی می توانید راه اندازی اشتراک پرینتر را تنظیم کنید. پس از اتمام کار ، روی Next کلیک کنید.
- با پرینت یک صفحه آزمایشی پیامی دریافت خواهید کرد که پرینتر را با موفقیت راه اندازی کرده اید. از اینجا می توانید یک صفحه آزمایشی را پرینت کرده یا بر روی Finish کلیک کنید.
جهت ثبت نام در دوره های کامپیوتر ما اینجا کلیک کنید.
نحوه افزودن پرینتر از طریق USB در ویندوز 10
توجه: قبل از راه اندازی پرینتر (چاپگر) خود ، مطمئن شوید که به منبع تغذیه متصل است و کامپیوتر شما به اینترنت متصل است تا بتوانید درایورهای لازم را بارگیری کنید.
- پرینتر و کامپیوتر خود را با کابل USB متصل کنید. یک سر سیم USB پرینتر را به پریز USB رایانه خود وصل کنید.
- مراحل نصب روی صفحه را دنبال کنید. Windows به طور خودکار پرینتر شما را شناسایی کرده و مراحل نصب درایور چاپ را طی می کند.
- بررسی کنید که آیا پرینتر شما با موفقیت راه اندازی شده است. برای انجام این کار ، روی دکمه شروع کلیک کنید که شبیه لوگوی ویندوز در گوشه سمت چپ پایین صفحه شما است. سپس به تنظیمات> دستگاهها> پرینترها و اسکنرها بروید. روش دیگر ، می توانید این کار را در کنترل پنل انجام دهید. فقط به قسمت Hardware and Sound> Devices and Printers بروید.
نکته: شما می توانید هر پرینتری را به عنوان پرینتر پیش فرض تنظیم کنید. شما می توانید این مورد را در منوی پرینترها و اسکنرها در قسمت تنظیمات تنظیم کنید. فقط روی پرینتری که می خواهید به عنوان پیش فرض تنظیم شود کلیک کنید ، سپس روی مدیریت> تنظیم به عنوان پیش فرض یا Set as Default کلیک کنید.