۷ راه بی نظیر برای ارتقاء کسب و کار کوچکتان

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه کسب و کاران ایران:

وقتی صحبت از پیشرفت و ارتقاء کسب و کار می‌شود صاحبان کسب و کارهای کوچک نبردی سخت در پیش رو دارند. نه تنها مجبور هستند با سایر شرکت‌های میدان کسب و کارهای کوچک رقابت کنند، بلکه باید با شرکت‌های بسیار بزرگتر نیز پنجه در پنجه بیندازند، که بسیاری از آن‌ها از بازارهایی در سطح ملی و کشوری برخوردار هستند. با این حال، خوشبختانه کارهای فراوانی هست که آن‌ها می‌توانند برای برجسته‌سازی و پیشرفت کسب و کار کوچک خود انجام دهند.

ارتقاء کسب و کار

راه های ارتقاء کسب و کار

۱. تخصصی کار کنید

ارائه‌ی محصول یا خدمتی که هیچ کس دیگر آن را عرضه نمی‌کند یکی از راه‌های جذب مجدد مشتریان است. به هر روی، اگر برخورد خوب مردم با کسب و کارهای محلی نباشد، چه چیز دیگری می‌تواند شما را مجاب کند که به آن‌ها محصولی تخصصی ارائه دهید؟

به عنوان مثال، اگر قنادی دارید، امتحان کردن دستورهای پخت جدید و منحصر به فرد تا جایی که برای خودتان اسم و رسمی به هم بزنید ایده‌ی بسیار خوبی به نظر می‌رسد. یا مهارتی را پیدا کنید که خودتان یا کارکنان‌تان دارید و می‌تواند بر کیفیت خدماتی که فراهم می‌آورید بیفزاید و آن را کاربردی و عملی سازد.

 

۲. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

مشتریان وقتی با کسب و کارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند، انتظار دارند پاسخی شخصی دریافت کنند. حصول اطمینان از اینکه شرکت بلافاصله و امیدوارانه به هر شکایتی که دریافت می‌دارد رسیدگی می‌کند، با مشتریان پرخاشگر و لج‌باز به صورت آفلاین برخورد می‌کند (بحث کردن در فضای مجازی برای همه بد است) حائز اهمیت است و باعث می‌شود شخصیت شما در لابلای پست‌هایی که می‌گذارید بدرخشد و جلوه‌گر شود.

فراتر از همه‌ی این‌ها، با رسانه‌ی اجتماعی مثل یک آدم حرفه‌ای برخورد کنید. حتما از برنامه‌های آنالتیک (تحلیلی) استفاده و سیاست رسمی و حساب شده‌ای در این زمینه داشته باشید. غفلت و سهل‌انگاری در اینترنت ممکن است به کسب و کارهای کوچک آسیب وارد کند.

۳. به یک گروه حامی کسب و کارهای کوچک بپیوندید

فعالیت کسب و کار کوچک چیزی نیست که مجبور باشید تنهایی با آن دست و پنجه نرم کنید. سازمان کسب و کارهای کوچک ایالات متحده برای صاحبان کسب و کارهای کوچکی که مقصودشان نه فقط رقابت بلکه همکاری نیز باشد منابع فراوانی دارد.

از طریق تعامل با صاحبان کسب و کارهای کوچک که لزوما در محله‌ی شما هم نیستند، می‌توانید پی ببرید راز موفقیت‌شان چیست و از آن‌ها در کسب و کار خودتان بهره ببرید.

 

۴. در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه نام کسب و کارتان را بر سر زبان ساکنان محلی بیندازید درآمیختن با آن‌ها است. تابستان وقت گشت و گذار، بیرون زدن از خانه و جشن و سرور، فستیوال‌های غذا، و رویدادهایی از این دست در محله‌های شهر و شهرک‌های سرتاسر کشور است. برگزاری این قبیل چیزها معمولا به حمایت کسب و کارهای محلی نیاز دارد.

مثلا فروشندگی در نمایشگاه غذا یا بازار تره بار می‌تواند توجه بسیاری را به رستوران اصلی شما یا کسب و کار تخصصی خوراکی که دارید جلب کند.

 

۵. سعی کنید دارایی ارزشمندی برای اجتماع باشید

این مورد با توصیه‌ی قبلی شانه به شانه‌ی هم در حرکت هستند. به عنوان یک کاسب محلی، نه تنها ملزم هستید نیروی مثبت به محله‌ی خود تزریق کنید، بلکه این کار برای کسب و کار خودتان هم خوب است.

چه از طریق کار کردن با خیره‌های محلی باشد یا بانک‌های غذایی، کمک کردن به فراهم آوردن بورسیه برای دانشجویان محله یا پیشنهاد پرداخت بودجه‌ی کارآموزی در زمینه‌ی کسب تجارب مفید برای جوانانی که همچنان در دانشگاه‌ هستند یا به تازگی وارد بازار کار شده‌اند، این کار نیک و تاثیری که بر می‌انگیزد بسیار ارزشمند است.

۶. سعی کنید درباره‌تان مطلب بنویسند

ثبت اطلاعات شما در یک روزنامه‌ی محلی یا وبلاگ راهی رایگان برای جلب توجه بی‌نظیر در بین مردم است. البته این یعنی باید کسب و کار کوچک‌تان را به قدری خوب اداره کنید که در درجه‌ی اول توجه مطبوعات را به خود جلب کنید.

اما اگر روزنامه‌نگاری با شما تماس گرفت، بهتر است با اطمینان به نفس وارد صحبت با او بشوید و وجه‌ی عمومی دوستانه‌ی خود را برای فعالیت‌های اجتماعی نشان بدهید. اگر بتوانید خودتان را جذاب و دلربا جلوه‌گر سازید، محلی‌ها مشتاق بازدید از کسب و کار و شناخت شما خواهند شد. به این می‌گویند بازاریابی رایگان!

۷. فضای درست و مناسب را پیدا کنید

مکان، مکان، مکان. این اصل و قاعده فقط برای کارگزاران مستغلات نیست؛ صاحبان کسب و کار کوچک با پیروی از آن عملکرد خوبی خواهند داشت. گاهی چیزی که کسب و کار کوچک بیش از هر چیز نیاز دارد آن است که افراد بیشتری را به خود جلب کند.

وقتی اولین فروشگاه یا فروشگاه جدیدی را افتتاح می‌کنند، ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد که ابتدا بررسی کنند مردم بیشتر کجای شهر پیدا قدم می‌زنند و در چه زمان‌هایی.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -کامروا ابراهیمی

منبع: smartasset