اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت به صورت آنلاین

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت_گروه فناوری:

اگر می‌خواهید یک تصویر با کیفیت را برای دوستان یا اعضای خانواده خود ارسال کنید، می‌شود گفت که تنها یک راه قابل اطمینان پیش روی شماست: استفاده از حافظه‌های ابری.

البته شاید بپرسید که چرا از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در این خصوص نام نبردیم. این یک دلیل واضح دارد. به طور کلی اگر شما یک عکس را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیام رسان‌ها برای دیگران ارسال کنید، عملا آن فایلی که آپلود کرده‌اید به دست طرف مقابل نمی‌رسد.

پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای اینکه تصاویر زودتر بارگذاری شوند تا اندازه زیادی از کیفیت آن‌ها می‌کاهند. به همین خاطر می‌گوییم بهتر است از حافظه‌های ابری برای این کار استفاده کنید تا کیفیت تصاویرتان در هر حالتی حفظ شود.

منظور از تصویر با کیفیت چیست؟

تعریف تصویر با کیفیت چیز عجیب و غریبی نیست. یک تصویر با کیفیت در اصل همان تصویری اریجینالیست که شما آن را با دوربین موبایل‌ یا دوربین‌های حرفه‌ای خود ثبت کرده‌اید. برای مثال عکس‌هایی که با لنز قدرتمند تلفن‌های هوشمند امروزی گرفته می‌شوند اغلب رزولوشنی بالا و حجمی معادل ۲ یا ۳ مگابایت دارند. به این عکس، یک تصویر با کیفیت گفته می‌شود، چراکه مستقیما با لنز یک دوربین گرفته شده و هیچ کاهش حجمی را تجربه نکرده.

اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت

اما اگر همین تصویر را در اینستاگرام یا فیسبوک آپلود کنید و سپس دوباره به دانلود آن بپردازید می‌بینید که حجم نهایی فایل آن به چیزی در حدود ۷۵ کیلوبایت کاهش پیدا کرده. جالب‌تر اینکه می‌توانید با دیدن جزئیات عکس دانلود شده ببینید که رزولوشن آن چه تغییر فاحشی داشته است. پس دیگر نمی‌شود به عکس دوم، لقب تصویر با کیفیت را نسبت داد، چراکه هیچ سند اصالتی ندارد و جزئیات فنی آن به هیچ‌ وجه قابل مقایسه با تصویر اصلی نیست.

اشتراک گذاری ابری بهترین راه حل ممکن

با توجه به معنایی که از تصویر با کیفیت شرح دادیم، دیگر می‌شود فهمید که اشتراک گذاری تصاویر اورجینال با استفاده از شبکه‌های اجتماعی کار درستی نیست. به همین خاطر اگر کیفیت تصاویر برایتان اهمیت زیادی دارد حتما باید دو یا حتی سه سرویس دهنده مختلف برای اشتراک گذاری ابری عکس را بشناسید تا بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن تصاویر اورجینال خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت
  • Dropbox: دراپ باکس با اینکه جزو معروف‌ترین حافظه‌های ابری حال حاضر است اما می‌شود لقب بدترین سرویس دهنده این حوزه را هم به آن نسبت داد. چراکه این سرویس دهنده ابری به کاربرانش فقط اجازه استفاده از ۲ گیگابایت فضای رایگان را می‌دهد که در این حوزه عدد کوچکی به حساب می‌آید.
  • Google Drive: گوگل درایو از آن دست حافظه‌های تحت فضای ابریست که همه دسترسی راحتی به آن دارند. فقط کافیست یک حساب کاربری جیمیل برای خودتان باز کنید تا گوگل در همان اول کار ۱۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیارتان بگذارد.
  • Microsoft OneDrive: در کنار گوگل درایو و دراپ باکس، وان درایو مایکروسافت هم می‌تواند برای بسیاری از کاربران گزینه خوبی باشد. با ساخت یک حساب کاربری مایکروسافت، دسترسی‌تان به وان درایو نیز باز می‌شود که می‌توانید با ورود به آن به ۵ گیگابایت فضای رایگان دسترسی داشته باشید.

هر سه این حافظه‌های ابری کیفیت قابل قبولی دارند و قطعا در شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. خوشبختانه با آپلود تصاویر در حافظه‌های ابری نیز می‌توانید در سریع‌ترین حالت ممکن به تمام آن‌ها دسترسی داشته باشید. ضمنا اشتراک گذاری تصاویر با استفاده از این سرویس‌ها نیز ساده‌تر می‌شود و می‌توانید برای هر تصویری یک لینک کوتاه بسازید و آن را در اختیار دیگران بگذارید.

یک پیشنهاد جانبی

با اینکه شاید استفاده از حافظه‌های ابری ساده باشد اما بسیاری از کاربران هستند که حوصله سر و کله زدن با چنین چیزهایی را ندارند و مدام به دنبال سریع‌ترین راه‌های ممکن می‌گردند. اگر جزو این دسته از کاربران هستید، آن وقت بهترین پیشنهاد ممکن برای شما استفاده از Firefox Send است. شما می‌توانید در فایرفاکس سند هر چیزی که دوست دارید را آپلود و در ازای آن یک لینک دانلود دریافت کنید.

البته فایل آپلود شده برای همیشه در سرورهای فایرفاکس سند باقی نمی‌ماند در هر صورت بعد از ۲۴ ساعت به طور کامل حذف خواهد شد. همچنین می‌توانید مشخص کنید که فایلتان پس از چند بار دانلود شدن به طور کامل از سرورهای فایرفاکس سند حذف شود. پس اگر به دنبال یک راه سریع برای اشتراک گذاری فایل‌های حجیم یا تصاویر با کیفیت خود هستید، فایرفاکس سند می تواند برایتان مفید واقع شود.