مضرات مازوت برای سلامتی چیست؟

پردیس فناوری کیش- طرح ملی مشاوره-متخصصین صنعت ومدیریت- گروه محیط زیست

مضرات مازوت برای سلامتی چیست؟

مازوت یک گازی سمی است و برای سلامتی مضر است. تولید مقدار زیاد این گاز باعث ایجاد بوی بد در محیط خواهد شد.اگر در معرض مواد شیمیایی خطرناک  مانند نفت کوره هستید عوامل مختلفی عوارض و شدت آن را تعیین می کند. این عوامل شامل دوز (مقدار) ، مدت زمان (چه مدت) ، روشی که در معرض آن قرار می گیرید (تنفس ، خوردن ، آشامیدن ، یا پوست) و ویژگی های فردی شما مانند سن ، جنسیت ، وضعیت تغذیه ای ، خصوصیات خانوادگی ، سبک زندگی و وضعیت سلامتی هستند.

مضرات مازوت ناشی ار ترکیباتی است که حین سوختن آزاد می کند. علاوه بر این بهتر است از تنفس بخارهای آن خودداری کنید و تماس پوستی را با آن حداقل برسانید. نفت کوره حاوی مواد مختلفی است که از نظر سمیت متفاوت هستند. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ممکن است باعث سردرد ، حالت تهوع و سرگیجه شود ، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند.

حین نشت آن خاک یا آبهای سطحی (به عنوان مثال ، نهرها ، رودخانه ها ، دریاچه ها یا اقیانوس ها) را آلوده می کنند. آنها پس از نشت به آبهای سطحی یا نشت از مخازن به آرامی حرکت می کنند و از طریق خاک به آبهای زیرزمینی می رسند.

تشدید آلودگی هوا خطر حملات قلبی و مشکلات تنفسی از جمله آسم را افزایش می‌ دهند. این آلودگی ها باعث ایجاد باران اسیدی شده و اکوسیستم های زمین را تحت تاثیر قرار می دهند.