تاریخچه آموزش مجازی

پردیس فناوری کیش– طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت

 

 آموزش مجازی

با پیدایش کامپیوتر وبه دنبال آن شبکه های کامپیوتری و اینترنت نوع دیگری از آموزش شکل گرفت. در آموزش مجازی  محدودیت‌های زمانی و مکانی دیگر برای معلم (یاد دهنده) و شاگرد (یاد گیرنده) اهمیت ندارد .  بلکه در این سیستم آموزش ، هر فردی می‌تواند خود هم یاد دهنده باشد هم یادگیرنده.

آموزش الکترونیک یا e-Learning توسط نرم‌افزارهای تحت وب به عنوان مدیریت سیستم آموزشی LMS و سیستم مدیریت محتوای آموزشی LCMS تولید و مدیریت می‌شود. از این موارد می‌توان به عنوان یک شیوه موفق به آموزش زبان به شیوه آنلاین اشاره داشت. در این روش با پشتیبانی یک راهبر خودآموزی صورت می‌پذیرد.این روش میتوان به  صورت آموزش همزمان (آنلاین)و آموزش غیر همزمان (آفلاین یا ویدیو آموزشی) انجام پذیرد. 

آموزش مجازی

تاریخچه آموزش مجازی

تاریخچه آموزش مجازی ریشه در زمان های قدیم (قرن 17) داشته است.  به زمان افلاطون وشاگردش دیونسیس می رسد ولی از آنجایی که شواهد نشان می دهد اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی وپرسش وپاسخ از طریق پست در سال های 1728 میلادی انجام گرفته است . اما آموزش از راه دور به شیوهای جدید یعنی با بهره گیری از تکنولوژی نوین کامپیوتر ی واز همه مهمتر اینترنت پدیده ای نو بود.


آموزش مجازی برای اولین بار در قرن 
۱۹ به‌عنوان تحصیلات مکاتبه‌ای شناخته شد. پس از چندی تحصیلات مکاتبه‌ای با استفاده از سیستم پستی فراگیر شد . مدارس و دیگر موسسه‌های دارای صلاحیت به ارایه آموزش مجازی با استفاده از پست پرداختند و ارتباط نوشتاری معلمان و دانش‌آموزان را برقرار کردند. ایالات متحده تنها کشور ارائه‌دهنده تحصیلات مکاتبه‌ای نبود، بلکه کشورهای اروپایی نیز از اوایل دهه ۱۸۴۰ دوره‌هایی برای آموزش خلاصه‌نویسی و زبان ارایه کردند.

ارتباط با ما:

تهران، بلوار کشاورز – خیابان ۱۶ آذر – انتشارات دانشگاه تهران – پلاک ۵۴ طبقه ۵ واحد ۹

تلفن: ۶۶۱۷۶۱۹۶ (۰۲۱)

       ۶۶۴۹۳۵۲۷ (۰۲۱)

تماس فوری ، پیامک و واتساپ : ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

شبکه های اجتماعی پردیس فناوری کیش :

سامانه آموزش مجازی رهیاران : www.rahyaranlms.ir 

کانال تلگرام kishtech@ 

 اینستاگرام _kishtech.ir و kishtech.ir