تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش محصول

افزایش تاثیر جعبه و بسته بندی در  فروش محصول

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_دپارتمان فروش و بازاریابی برگزار می کند:

نقش طراحی بسته بندی در بازاریابی تبلیغات و افزایش فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول به مصرف کننده است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند.

 

هدف از تولید جعبه و بسته بندی

بیشترین اهمیت بسته بندی رامی توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. در واقع مصرف کننده به همان اندازه که محصول را خریداری می نماید برند آن را نیز میخرد مثلا شاید یک تن ماهی خریداری کرده است اما انتخاب آن تحت الشعاع آن برند قرار گرفته است. بسته بندی درست و اصولی با طراحی مناسب افزایش جداسازی برندها و نام ونشانی کالا را برعهده دارند.

هدف بعدی بسته بندی حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازار یابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول میباشد. هدف از بسته بندی کردن مواد غذایی این است که همزمان نگه داری آن ها افزایش یابد و هم به طور کلی از عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسان تر انجام شود.

 

نقـش بستـه بنـدی

بسته بندی کالا در تمام جهان دو نقش مهم را ایفا می کند:

۱٫نگهداری کالا

۲٫معرفی بهتر کالا و تشویق مشتری به خرید آن (عرضه و بازار رقابت)

در واقع می توان گفت بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلـمداد مـیشود، زیرا کالاها مستـقیما خـود را به خریدار نـشان نمیدهنـد و این پوشـش آنهـاست که به اشـکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آنها میباشد و اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه میدهد.

 

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق

۱٫افزایش سهم بازار نسبت به رقبا

۲٫افزایش فروش محصول

۳٫متمایز کننده محصولاتتان از رقبا

۴٫تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری

۵٫برقراری ارتباط با مشتری

۶٫تاثیر بسته بندی در برندینگ

 

 

 

 

تصمیم گیری حین خرید تنها چند دقیقه، اگر نگوییم چند لحظه، زمان می برد. بنابراین بسته بندی شما باید ­ به اندازه ای ای حرفه ای باشد که در لحظه اول توجه خریداران را به خود جلب کند و آن ها را قانع کند که محصول شما به لحاظ بصری از سایر رقبایتان برتر است ، پس نیاز است بسته بندی شما در این حد خوب و متمایز باشد.

 مصرف کنندگان اغلب برای خرید یک محصول بسته بندی های منحصر برد را ترجیح میدهند مثلا آسان بودن حمل و نقل کالا با یک بسته بندی مناسب و یا اندازه ی مناسب برای بسته بندی برای محصولات خوراکی و مواد غذایی که بتوان آنها را بهتر نگه داری کرد از نکات مورد توجه مصرف کنندگان است. خیلی از بسته بندی ها حتی پس از استفاده از محتویات آن میتوانند برای نگه داری دیگر وسایل مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین این نکات کوچک به خرید بیشتر مصرف کننده کمک میکند اما بسته بندی های نامطلوب اغلب باعث عدم خرید میشود.
تفاوتی ندارد که چه محصولی را به فروش میرسانید نه فقط در زمینه ی خوراکی ها بلکه برای پوشاک، لوازم مربوط به تاسیسات که نیاز به حمل و نقل دارند و یک بسته بندی خوب میتواند به نگه داری محصول در هنگام حمل و نقل کمک کند از جمله مواردی است که مشتریان به آن توجه میکنند.

ارتباط با ما:

تلفن:       ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶      ۰۲۱۶۶۴۹۳۵۲۷   ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

نشانی: بلوار کشاورز خیابان ۱۶ آذر انتشارات دانشگاه تهران پلاک ۵۴ طبقه ۵ واحد ۹

شبکه های اجتماعی پردیس فناوری کیش:
سامانه آموزشی مجازی رهیاران :   www.rahyaranlms.ir
کانال تلگرام:     kishtech@
اینستاگرام:        kishtech.ir