کارافرینی

 پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت گروه مهندسین صنایع

Image result for تعریف کارآفرینی"

کار افرینی

کارآفرینی (به انگلیسی: Entrepreneurship) واژه ای نسبتاً قدیمی است که ریشه فرانسوی دارد.

کلمه کارآفرین حدود سیصد سال قدمت دارد و نخستین کسانی که واژه‌ی کارآفرین و مفهوم کارآفرینی را مورد توجه قرار دادند، اقتصاددان‌ها بودند.

كارآفريني چيست ؟ 


كارآفريني فرآيند يا مفهومي است كه در طي آن فرد كارآفرين با ايده هاي نو، خلاق و شناسايي فرصت هاي جديد با بسيج منابع، به ايجاد كسب و شركت هاي نو ، سازمان هاي جديد و نوآور رشد يابنده مبادرت مي ورزد. اين امر توام با پذيرش خطرات است ولي اغلب منجر به معرفي محصول يا ارئه خدمات به جامعه مي شود. انگيزه هاي مختلفي در كارآفرين شدن مؤثر مي باشد كه از جمله آنها : نياز به موفقيت، نياز به كسب درآمد و ثروت، نياز به داشتن شهرت، و مهمتر از همه نيازمندي به احساس مفيد بودن و استقلال طلبي را مي توان نام برد.

كارآفرين كيست؟

كارآفرين فردي است كه كنترل دروني دارد. او براي آنكه بتواند درست آنچه را كه مي انديشد عينيت بخشد و عزم خود را عملي كند بايد رئيس و كارفرماي خود باشد. يعني كارآفرين نياز به استقلال دارد. ذهن پوياي او مرز هاي از پيش تايين شده و قالب هاي رايج را در هم مي شكند و با وجودي كه همان چيزي را مي بيند كه ديگران مي بينند، اما چيزي را مي انديشد كه ديگران نمي انديشند.يعني كارآفرين خلاق است.
وقتي كه خلاقيت او از ذهن به عمل منتقل مي شود نوآوري صورت مي گيرد. نوآوري يعني پيمودن راه نارفته. كسي كه اولين بار راهي را مي پيمايد، اوين كسي است كه مي تواند خبر مخاطرات راه را براي ديگران بياورد. يعني كار آفرين خطر پذير است.
او به جاي آنكه منتظر ضمانت يك پايان موفق بماند، به فكر و تلاش خود تكيه ميزند، به مشكلات حمله ميكند و پيش ميرود. يعني كارآفرين منفعل نيست و براي استقبال از آينده روحيه اي تهاجمي دارد.

 پنج ایده ی کارافرینی

معرفی یک کالای جدید

 به کار گیری یک شیوه‌ی جدید برای تولید یک محصول قدیمی

 ایجاد یک بازار جدید برای یک محصول موجود

 کشف و به‌کار گیری یک منبع جدید برای تامین مواد اولیه

 ایجاد یک ساختار جدید برای یک صنعت موجود