درآمد نیم میلیارد دلاری fortnite درکمتر از یک سال

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه فن آوری

 

 

بر اساس گزارش‌ های یک شرکت تحلیل کننده بازار، نسخه iOS بازی محبوب فورتنایت موفق شده است تا در کمتر از یک سال به درآمد 500 میلیون دلاری دست پیدا کند. با توجه به قرارداد امضا شده میان Epic و کوپرتینویی‌ها، 30 درصد سود حاصل از این بازی یعنی مبلغ 150 میلیون دلار آن متعلق به اپل است.

در ادامه شرکت Epic این موضوع را تایید کرده و اعلام کرده است که بازی فورتنایت موفق شده است تا از زمان عرضه بر روی پلتفرم iOS در مدت 326 روز درآمد 500 میلیون دلاری را کسب کند. بازی‌های موبایلی محبوبی مانند Clash Royale و Honor of Kings در مدت 389 و 405 روز به این مبلغ دست پیدا کرده بودند؛ با توجه به این آمار‌ها می‌توان فورتنایت را محبوب ترین بازی موبایلی پلتفرم iOS معرفی کرد. همچنین به گفته شرکت Sensor Tower تحلیلگر، نسخه iOS بازی فورتنایت به شکل روزانه مبلغ 1.53 میلیون دلار را برای شرکت Epic به ارمغان می‌آورد.

 

بر اساس تحلیل ‌های انجام شده این شرکت، بیشترین خرید را کاربران آمریکایی در این بازی انجام می‌دهند و در مجموع 64 درصد مبلغ این درآمد یعنی نزدیک به 320 میلیون دلار آن از طرف کاربران آمریکایی است. همچنین بر اساس قرارداد امضا شده بین Epic و اپل، 30 درصد از سود حاصل از این بازی متعلق به اپل است؛ درامد بازی فورتنایت فقط از پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که اکثرا شامل آیتم‌ها و لباس‌های تزیینی می‌شود. همچنین این بازی از زمان انتشار خود بر روی گوشی‌های اندرویدی موفق شده است تا به درآمد 100 میلیون دلاری برسد؛ اما شرکت Epic به دلیل عدم عرضه این بازی بر روی فروشگاه گوگل پلی و عرضه مستقیم آن از طریق فروشگاه خود و سامسونگ، نیاز به پرداخت هیچ مبلغی به عنوان حق فروش به گوگل ندارد.

در مجموع fortnite یکی از 6 بازی پر درآمد دنیا به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر موفق شده است تا توجه گیمرها و استریمرهای بسیاری را به خود جلب کند. در سال گذشته اکثر توییت‌های گیمینگ ارسال شده توسط کاربران کانادایی، مربوط به بازی فورتنایت بوده است. رشد بازی‌های بتل رویال توقف ناپذیر است و این روزها شاهد گسترش و استقبال چشم‌گیر از این سبک بازی هستیم، به شکلی که اکثر سازنده‌ها این حالت را به بازی‌های خود اضافه کرده‌اند. در حال حاضر فورتنایت محبوب ترین بازی سبک بتل رویال به شمار می‌ رود و موفق شده تا میلیون‌ها کاربر را در پلتفرم‌های مختلف به سمت خود جذب کند.