اهداف برنامه کسب و کار

توضیحاتی جامع و کاربردی در مورد اهداف برنامه کسب و کار

آشنایی اولیه با اهداف برنامه کسب و کار

 اهداف برنامه کسب و کار

اهداف برنامه کسب و کار

هدف از تهیه ی برنامه ی کسب و کار، تعریف کسب و کار و تشریح جزئیات مربوط به آن است. بیشتر صاحبان کسب و کار، نگران نحوه ی تدوین برنامه ی کسب و کارند. اما آنچه مسلم است، برنامه ی کسب و کاری که به خوبی تنظیم شده باشد، منابع فوق العاده ای نصیب آنان خواهد کرد.

عملیاتی کردن شرکت روی کاغذ. اولا فرصت لازم را برای شناخت کانون های مسائل که به صورت بالقوه وجود دارند و راهکارهای خروج از آنها فراهم را می سازد. بدون این که پیامدهای واقعی برای کسب و کار داشته باشد. علاوه بر آن، برنامه ی کسب و کار، بین اهداف مختلف سازمان ارتباط برقرار می کند. همچنین به سازمان کمک می کند تا تمرکز خود را بر روی اهداف از دست ندهد. پس از اجرای استراتژی های پیشنهاد شده، کارآفرین از برنامه ی کسب و کار به عنوان معیاری برای تعیین میزان موفقیت در دستیابی به اهداف و همچنین شناخت حوزه هایی که نیازمند بهبودند، استفاده می کند.

با توجه به مزایای یاد شده، سوالی که در این جا مطرح می شود، این است. که چه کسانی باید برنامه ی کسب و کار تهیه کنند؟ در پاسخ باید گفت چهار گروه نیازمند تدوین برنامه ی کسب و کارند. این گروه ها عبارت اند از:

1 صاحبان کسب و کار جدید.

2 صاحبان کسب و کار جدید که در جست و جوی منابع مالی بیرونی برای شروع کسب و کارند.

3 صاحبان کسب و کار موجود که در جست و جوی منابع مالی بیرونی برای توسعهی کسب و کار خودند.

4 هر صاحب کسب و کار که به دنبال افزایش موفقیت کسب و کارش است.

 اهداف برنامه کسب و کار

اجرای کسب و کار

به هر حال برنامه ی کسب و کار، منحصر به زمان شروع کسب و کار است. صرفا ابزار آغاز کسب و کار نیست. اگرچه برنامه ی خوب کسب و کار تضمین کننده ی موفقیت نخواهد بود، ولی مکانیسمی موثر در جلوگیری از ورشکستگی یا افول کسب و کار است.

با وجود مزایای درونی برنامه ی کسب و کار. بیشتر کارآفرینان به علت کارکردهای بیرونی آن اقدام به تدوین برنامه ی کسب و کار می کنند. اگر کسب و کار در حال تلاش برای دستیابی به منابع مالی دیگران است، چنین برنامه ای از ضرورت واقعی برخوردار است. زمانی که رویکرد کسب و کار، جذب سرمایه های بالقوه، هم برای مرحله ی شروع کسب و کار و هم برای مرحله ی توسعه و گسترش کسب و کار است، اولین چیزی که سرمایه گذار یا وام دهنده سوال می کند، این است که برنامه ی کسب و کار شما چیست؟

برنامه ی کسب و کار، ابزار مهمی است که تأمین کننده مالی، از آن برای ارزیابی ظرفیت بالقوه کسب و کار استفاده می کند. اطلاعاتی که سرمایه گذاران به دنبال آن اند، شامل اطلاعات ویژه و ساختار یافته در مورد شرکت، تجزیه و تحليل عميق فرصت های کسب و کار، و مهم تر از همه، میزان پول مورد نیاز است. این نکته را نیز که این پول چگونه باز پرداخت خواهد شد، دربر می گیرد.

آدرس : تهران – بلوار کشاورز- خیابان 16 آذر جنب انتشارات دانشگاه تهران – پلاک 45 – طبقه 4 – واحد9

همه روزه از ساعت 9 تا 16.00 واتساپ و تلگرام : 09059626900 ایمیل : info@rahyaranlms.ir

تلفن : 66176196 (021)

ساعات اداری : شنبه – پنجشنبه : 09:00 – 16:00

وب سایت: www.kishtech.ir www.kishindustry.ir www.rahyaranlms.ir www.kishindustry.com www.portal.kishtech.ir