اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی در 10 استان

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت_گروه صنعت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرا شدن طرح کلی الگوی توسعه‌ی مشاغل خانگی در ۱۰ استان کشور خبر داد.

عیسی منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح کلی الگوی توسعه‌ی مشاغل خانگی در سه مرحله خبر داد.

به گفته‌ی وی مرحله‌ی نخست اجرای این طرح، بررسی و شناسایی مزیت‌‌ها و توانمندی‌‌های مناطق، مرحله‌ی دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و مرحله‌ی سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.

طرح ملی الگوی نوین توسعه‌ی مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی است. وی گفت:

پشت‌میزنشینی و جواب رد دادن به مردم را هر کسی می‌تواند انجام دهد و وقتی ما در دولت مسئولیت قبول می‌کنیم، باید آن‌قدر مسئولیت‌پذیر باشیم که امور اداری مردم را خودمان پیگیری کنیم.

معاون وزیر تعاون در ادامه‌ی صحبت‌های خود از به صرفه نبودن قاچاق و واردات پوشاک با توجه به قوانین فعلی کشور و همچنین سودمند بودن تولید این محصولات خبر داد. به‌عنوان مثال کفش تبریز در حال حاضر به برند تبدیل شده و با افزایش کارگاه‌های تولیدی، این صنعت گسترده‌تر خواهد شد.

مشکلات قالی‌بافان شهرستان هریس در پی افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم‌ها و ایجاد اختلال در صادرات آن از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین کم‌آبی در بخش‌های کشاورزی و شرب و عدم پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌گذاری از دیگر مشکلات بزرگ این منطقه هستند که نیاز به رسیدگی دارند. 

عبداللهی، نماینده‌ی این منطقه نیز در جلسه حضور داشت و افزود:

همان‌طور که برخی از مسئولان کشوری و استانی به دنبال حمایت از صنایع بزرگ هستند باید از صنایع کوچک و مشاغل خانگی نیز حمایت کنند.

متاسفانه بانک‌ها به خاطر آنکه دنبال سود بیشتری هستند، از پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌گذاری امتناع می‌کنند و کارآفرینان از لحاظ نقدینگی مشکلات زیادی دارند که اگر دولت در شرایط فعلی از کارآفرینان حمایت نکند، در معرض تعطیلی و ورشکستگی قرار می‌گیرند.