منفعت شرکت های بیمه در رقابت اپل و آلفابت

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه فن آوری

این روزها اپل و آلفابت رقابتی تنگانگ با یکدیگر دارند. این دو شرکت در عرصه تولید لوازم و محصولات حوزه بهداشت و درمان با یکدیگر به رقابت می پردازند.
شرکت های اپل و آلفابت، مرتب در حوزه تولید گجت های پوشیدنی و محصولات مشابه آگهی می دهند. اخیرا آلفابت خبر از تولید نوعی کفش داد که می تواند وزن و نوع حرکات افراد را تشخیص دهد. این خبر در کنار دیگر محصولاتی که طی سال های اخیر توسط شرکت آلفابت و زیر مجموعه معروفش گوگل طراحی شده است نشان می دهد که موضوع سلامت و بهداشت برای آلفابت تا چه حد مهم است.

افزون بر اینها برخی معتقدند آلفابت در حال رقابت با اپل است. برای مثال ساعت هوشمند دقیقا همان ویژگی هایی را ارائه می دههد که کفش هوشمند آلفابت ارائه می دهد.

برای سرمایه گذاران حوزه فناوری حرکت اپل و آلفابت نشان می دهد که می توان روی گجت های پوشیدنی و سلامتی حسابی ویژه باز کرد و سرمایه گذاری هایی خاص داشت.

جالب است بدانید بسیاری از شرکت های بیمه نیز از روند تحولات اپل و آلفابت بسیار خوشحالند چرا که معتقدند این روند به پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه های جاری بهداشت و درمان کمک می کند. گاهی روند درمان بیماری ها و صلح با بیمه به خصوص در بیماری های خاص بسیار سخت پیش می رود اما بیمه گران امیدوارند در سایه اقدامات شرکت های فناوری و تولید گجت های سلامتی بتوان این روند را تسهیل کرد و به سرانجامی رساند که هر 2 طرف راضی باشند.

جالب است بدانید شرکت های بیمه حتی با اپل و آلفابت قرار داد می بندند. برای مثال شرکت «بیمه آتنا»اخیرا طی قراردادی تصمیم به همکاری با اپل گرفته است. شرکت پژوهشی ویتال نیز در سال 2018 به دنبال یافتن راهی برای همکاری با بیمه ها بود. در پژوهشی که در این سال بین 400 هزار نفر در ایالات متحده، انگلستان و آفریقای جنوبی انجام شد، مشخص شد کاربرانی که ساعتهای اپل را استفاده می کردند، 34 درصد بیشتر به سلامت خود توجه داشتند و البته کمتر دچار مشکلاتی مثل مشکلات بیمه می شدند.

[mx_livechat width="400" height="600"]