بهبود عملکرد سازمانها با مدل تعالی کسب و کار EFQM

logo_efqmtag_rgb

 

سازمان متعالی، به سازمانی گفته می شود که کیفیت خروجی های آن مورد رضایت مشتریان، مصرف کنندگان، کارکنان، سهامداران، تامین کنندگان و جامعه قرار داشته باشد.

سرآمد شدن یک سازمان، فرایند پیوسته ایست که با برنامه ریزی و هدفگذاری آغاز می شود و در طول مسیر با ارزیابی های مداوم و استفاده از اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارسایی ها مشخص شده و با اصلاحات لازم، حذف موانع و تقویت نقاط قوت انجام می شود.
نقطه شروع هر تغییر و بهبودی، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن است که با عنوان عارضه خوانده می شود. عارضه یابی بر اساس الگوی اروپایی EFQM ک به عنوان نقطه آغازی برای ورود به جاده رشد و سرآمدی است، جزو بالاترین این روش هاست.

efqm_2

 

در بسیاری از مباحث مدیریتی، سازمان به بدن انسان تشبیه می شود. چرا که سازمان نیز یک موجود پویا وزنده است. همانطوری که پیش نیاز انجام هر درمان و بهبود در بدن، انجام  آزمایش های کاملی از وضعیت بدن انسان است و هر چه دقت این آزمایش ها بیشتر و دقیق تر باشد بهبودها و فرایند درمان موثرتر خواهد بود.

در مورد ایجاد اصلاحات وحرکت به سوی رشد و پیشرفت سازمان نیز انجام فرایند عارضه یابی همین حکم را دارد و با انجام این فرایند سعی در یافتن معضلات و تنگناهایی داریم که ممکن است به عنوان سدی مانع حرکت سازمان در مسیر تعالی باشند.
باید بدانیم که مسیر رشد و سرآمدی یک سازمان، ساده‌، بی دردسر و کم هزینه نیست. در تعاریف، سازمانی متعالی خوانده می شود که در هر دو زمینه عملکرد و نتایج به شکل قابل اثباتی سرآمد باشد. در طی سالیان گذشته چند مدل مختلف برای سرآمدی و تعالی سازمان در سطح ملی و بین المللی مطرح شده است که از مهمترین آنها می توان به الگوی »مالکوم بالدریج« در آمریکا و مدل” EFQM” در اروپا اشاره کرد. این مدلها برای برنامه ریزی، حرکت به سمت سرآمدی و ارزیابی سرآمدی، در بیشتر شرکتها و سازمانهای دنیا مورد پذیرش و استفاده قرار گرفته است. بدیهی است سازمانهایی که از تعالی فاصله زیادی داشته و زیر ساخت لازم را برای تعالی ندارند، نمی توانند از این مدلهای تعالی استفاده کنند و لازم است ابتدا با انجام فرایند عارضه یابی سازمانی به مشکلات و امراض سازمان پی برده و سپس با تعریف پروژه های بهبود، گام اول را برای آماده سازی خود در مسیر تعالی بردارند.


عارضه یابی سازمانی به عنوان یکی از ابزارهای مفید و اولیه برای سازمان هایی که به تعالی می اندیشند و سعی دارند در این راه قدم بگذارند حائز اهمیت فراوان است.

 

پردیس فناوری کیش با برگزاری کارگاه سرآمدی با مدل تعالی کسب و کار EFQM گام بلندی برای رشد و بهبود عملکرد سازمان ها،ادارات و شرکت های کشور برداشته است.

زمان برگزاری 26 آبان 1395

 

با اعطای گواهینامه معتبر پس ازشرکت در کارگاه

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

2 دیدگاه

  • Jerryhog / ژوئن 21, 2020 در تاریخ 2:03 ب.ظ

    Знаете ли вы?
    Во время немецкой оккупации Украины радио на украинском языке вещало из Саратова и Москвы.
    Первый в мире короткоствольный револьвер (англ.)русск. с откидным барабаном стал символом кинонуара.
    Каждая шестая яркая галактика во Вселенной очень сильно испускает газы.
    Плата за проезд в последний путь у древних была скорее символической.
    Сын политика-пьяницы помог принять сухой закон в своей провинции.

    arbeca

  • Galina / ژوئن 9, 2020 در تاریخ 4:50 ب.ظ

    Thanks so much for the post.Really thank you! Keep writing.https://viagrabigsale.com/